Victoria Rosell

Filmstjärna och en praktikplats i Kina

Okej, så denna veckan har varit fullspäckad med jobb för min del. Jag spenderade måndag, tisdag och onsdag i skolan med att spela in en reklamfilm för EF Hononlulus hemsida. Så utöver mina studier denna veckan så har jag även agerat framför kameran. Jag är en av huvudkaraktärerna i filmen vilket betyder att kameran följer mig en hel del. Torsdag och fredag spenderade vi utanför skolan för att visa vad man kan göra på sin fritid. Vi åkte och simmade med delfiner och sköldpaddor, åt mat som representerar Hawaii, kört runt i en Röd Jeep längs stränder och gröna berg, surfat i soluppgången, sett fyrverkerier, utforskat öns skogar, strosat runt i Waikiki, dansat Hula, gjort Poi och ja, allt! Vi har jobbat sjukt långa pass och jag har lärt mig otroligt mycket från dessa människor.

Detta var ett volontärarbete och jag är så glad att jag tog detta seriöst. Idag sa filmteamet väldigt fina saker om mig. De tycker att jag borde överväga att jobba inom filmproduktion på grund av mitt sinne för detaljer med mera. De sa att de vill rekommendera mig för deras praktikplats i Hongkong, där de jobbar och bor. Fatta va stort?!?! Så nästa sommar kanske jag spenderar i Kina och hjälper till att skapa film, hur kul som helst!

Detta gjorde denna dag lite extra bra ♥♥

Hög på livet, vill inte åka härifrån

Jag vill inte lämna denna fantastiska ö. Har exakt fyra veckor kvar idag och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Saknar familj och vänner mer nu för tiden, men ändå... Jag vill stanna (jag vet mamma, jag ska komma hem)... Känslorna jag får här av människorna, platsen, ja allt. Det finns inte i Sverige! Jag vill fortsätta med engelskan vilket kommer bli svårt när jag kommer hem och tillbaka in i gamla rutiner igen, det suger. Tänk om jag skulle köpa en gammal truck, pimpa den med härliga färger och sälja smoothies, chiabowls, acai och annat veganskt här uppe på North Shore... Det vore ju ändå FANTASTISKT! Drömma går ju (även att jag vet att det är möjligt)... Känns som att jag ändå har mer att se av världen ♥

Big Island of Hawaii ♥

Mest fantastiska plats jag sett!

Passade på att ta en tripp till Big Island, den största ön av Hawaii öarna. Jag åkte dit med Noah, en vän som har familj på ön vilket gjorde det smidigt för oss att hitta boende. Vi bodde på Hilo-sidan, den gröna fuktiga sidan med djungelklädda vägar och vyer. Flög dit torsdag kväll och stannade hela fyra dagar innan det var dags att flyga tillbaka igen på tisdagen. Dessa fyra dagar var fyllda med äventyr, vi såg vackra vattenfall och utsiktsplatser, åt god vegansk mat på mysiga hippie caféer (om man tycker om ekologisk mat och yoga är man tydligen hippe här hahaa), såg lava från den aktiva vulkanen Kilauea, vandrade runt i skogar och berg... Men den mest fantastiska upplevelsen jag varit med om var när vi snorklade bland rev och fiskar i superklart vatten på Kona sidan av ön. DET VAR MAGISKT !! Häftigast var nog att någon hade bokstaverat ALOHA på botten av revet med tegelstenar och annat, minst 6 meter ner. Precis innan vi hoppade i vattnet berättade dock Noahs bror Adam att där vi skulle snorkla, där bodde det en 4,5 meter lång tigerhaj... Såklart skrapade jag upp benet direkt när vi hoppade i också, vilket gjorde mig ännu mer säker på att jag skulle bli hajmat, hahha. Men allt gick fint och jag har aldrig i hela mitt liv varit med om något vackrare. Så många olika färgglada fiskar och rev (önskar såååå att jag hade en GoPro där och då).

Allt som allt, en riktigt lyckad resa! Här kommer en bildbomb från denna vackra plats ♥

Bilder från fantastiska Maui

Ahh vad jag inte har tid för bloggen! Har tänkt att lägga upp bilderna från Maui så länge nu men det har inte blivit av.... Just nu har jag två veckors Spring Break. Ändå har jag fullt upp! Surfar som en galning, nästan varje dag bara för att det är så kul!! Bilderna från Maui är många och kan inte riktigt lägga upp alla. Men här kommer några ifrån vår fantastiska resa till denna paradis ö. Det var jag, Tomo, Lisa, Katrine och Betina som besökte Maui tillsammans och vi hade en sån jävla bra resa. Vi besökte de olika små städerna runt ön, gjorde den 10 timmar långa Road to Hana, såg soluppgången från toppen av en vulkan, träffade härliga människor, åt god mat, njöt av vårat fina hotellrum, besökte vackra stränder och jag njöt varje sekund ♥

M A U I

Äntligen är det dags för mig att utforska en ny ö. Jag och fyra andra tjejer från min skola flyger till Maui imorgon för en liten minisemester. SÅ JÄKLA KUL! Vi har redan hyrt en bil som vi ska cruisa runt i. Andra planer vi har är att gå på hikes, besöka vackra stränder, skaffa local friends, äventyra och bara njuta av en annan tropisk miljö. Dock är det storm här just nu... Blåser som attan! Hoppas det är bättre på den andra ön så vi inte blåser bort. Allt är packat och klart och vi flyger redan klockan åtta på morgonen. Vi stannar där i tre nätter och kommer tillbaka på måndag igen. Då jäklar kommer bildbomber så det skriker om det, håll utkik ♥

Pussad av Taylor Mosher

Bästa fredagen på länge!

Även att jag var supertrött i fredags bestämde jag mig för att möta upp mina vänner på Rumfire. När jag kom in tyckte jag att det såg ut som ingen mindre än Brody Jenner som satt där med tre andra killar. Jag satte mig med mina vänner och började prata om detta med Lisa, en annan svensk som också tyckte att det såg ut som Brody. Vi beslutade oss för att "gå på toa" och gick så nära vi bara kunde. En av killarna runt bordet tittade lite extra och Lisa sa att det var en av Brodys vänner (hon kände igen honom från The Hills) vilket avgjorde att det var Brody som satt där. Vi blev totalt Starstrucked och fnittrade som om vi var 12 igen. När vi skulle dra från baren och gå vidare mot stranden för att käka pizza, dricka vin och titta på solnedgången gick vi förbi dem igen. Då hälsade en av Brody vänner på mig, Taylor Mosher som också är med i The Hills och vi började prata. Han presenterade oss för Brody, Devin Lucien (DJ-kille) och för en annan vän och de bjöd in oss till Sky vilket var nattklubben som de skulle spela på under samma kväll. Såklart valde vi bort pizzan och vinet och drog hem, fixade i ordning oss och möttes upp på Sky några timmar senare.

Väl där inne tog vi ett glas vin och började smått att kika efter grabbarna. De satt i VIP-båset såklart och jag såg Taylor som jag vinkade glatt åt. Han pratade med en annan kille då så vi gick bara förbi dem istället. Några sekunder senare kom deras "Event-Manager-kille" springandes efter oss och frågade om vi inte ville följa med till VIP-sofforna och hänga där resten av kvällen. Vi tvekade inte!! Så resten av natten hängde vi där, fick gratis drinkar, lärde Taylor svenska snapsvisor, blev fotade tillsammans med dem och jaa, allt var så coolt!

Men det bästa var ju att Taylor verkligen visade att han var intresserad av mig. Han var så söt, inte alls som en snobbig kändis utan riktigt trevlig och till och med lite blyg. Fick till och med lite pussar på både kinder och i pannan, alltså jag dör lite! Lisa och jag njöt till max under hela kvällen. När baren stängde fick vi till och med följa med grabbarna till "the secret bar" bakom stängda dörrar där vi tog ytterligare en drink och även började snacka mer med DJ:n Devin som också var riktigt skön. Han kommer nog bli stor skulle jag tro! Taylor beställde en Uber åt mig när vi skildes åt och jag var lycklig ut i fingerspetsarna hela resan hem. Så jävla overkligt och såååååå coolt! Lätt bästa fredagen so far ♥